PIAGAM PELAJAR
- Memastikan proses pengajaran dan pembelajaran berjalan pada masa yang ditetapkan dalam jadual waktu
- memeriksa buku pelajar selewat-lewatnya dua hari selepas dikumpul
- memastikan kebajikan dan keselamatan pelajar diutamakan dan diambil tindakan serta merta
- semua pelajar akan dilayan dengan adil dan mesra tanpa mengira kaum dan agama
- pelajar berpeluang menyertai semua program sekolah di peringkat zon, negeri dan kebangsaan bagi yang layak
PIAGAM GURU / STAF
- Memastikan urusan gaji guru-guru dan staf tepat pada masanya
- Memaklumkan kepada guru-guru dan staf segala edaran daripada ‘stakeholders berkaitan dengan perjawatan dan latihan dibuat selewat-lewatnya 3 hari daripada tarikh surat diterima
- Mempastikan setiap guru mendapat peluang latihan untuk peningkatan kendiri sekurang-kurangnya 7 hari setahun
- Mempastikan rekod perkhidmatan dikemaskini dalam tempoh 3 hari selepas menerima maklumat perubahan
- Semua tuntutan perjalanan diproses dalam masa seminggu selepas borang dihantar
PIAGAM IBU BAPA
- Mempastikan ibu bapa mendapat maklumat terkini tentang pencapaian pendidikan
- mempastikan pihak yang berurusan dengan sekolah dilayan dengan mesra, cepat dan memuaskan hati
- mempastikan segala aduan daripada ibu bapa / penjaga akan mendapat perhatian dan tindakan segera
PIAGAM STAKEHOLDER
- Mempastikan laporan dihantar ke Kementerian, JPN dan PPd sebelum atau mengikut masa yang ditetapkan
PIAGAM PELANGGAN
- Bahawasanya kami guru-guru dan staf sekolah berikrar dan beriltizam untuk menjalankan tugas kami dengan penuh komitmen dan bertanggungjawab bagi mencapai hasrat Kementerian Pelajaran Malaysia serta Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Kami juga berjanji akan memberi perkhidmatan yang berkualiti dalam pengajaran dan pembelajaran, mesra, berbudaya penyayang untuk melahirkan pelajar yang berakhlak mulia, pintar, harmoni dan cemerlang serta berguna kepada agama, bangsa dan negara.